onsdag 7. januar 2009

Ulovlige fristelser på nett

I dag kom jeg over enda en artikkel i en nettavis som i sin klarhet viser hvordan den vanlige mann og dame kan bli kriminelle.
Hvorfor skal journalister måtte bruke dette for å beskrive hendelsen.

I dette eksempelet er det veldig grovt, " "klinte" med faren " er overskriften på artikkelen.

Det hele er en tragisk hendelse der faren antageligvis skal ha gjort overgrep mot sin 3 år gamle datter og hennes venniner.

Det som er trist er at de i slutten av artikklene viser til søkeord som er blitt funnert på siktedes maskin, noe som i seg ikke ewr ulovlig å søke på, men å finne.

Slike opplysninger som dette føler jeg er ett steg i retninger for å lettere la seg friste for de som kanskje har streifet tanken. Artikkelen finner du hos her hos TA.no

VG.no
har jo flere ganger høstet uoffisiele priser for å publisere fremgangsmåter for bla. dyrking av Cannabis, brenning av sprit o.l. ting.

Er ikke dette noe som de burde klare å holde seg unna eller er det slik at hele artikkelen mister sin forklarende effekt på hvor galt dette er hvis de ikke viser til hvor enkelt det er å fremkalle.

Jeg stiller meg spørrende til dette om kanskje oppkrifter bare skal holdes til bakst av spisende lovlig art.

Eller er jeg helt på villspor her????

Ingen kommentarer: